"Trening er gram men kosthold er kilo"

Dette er noe man hører ofte og det er delvis sant. Er man i dårlig/nybegynner form er det ikke uvanlig å forbrenne 200-300kcal på 1 treningsøkt. Noe som tilsvarer en liten sjokoladeplate i energi, sier seg selv at det er lettere å kutte platen med sjokolade enn det er å trene 1 time på treningssenter.




MEN! Når formen blir bedre vil man klare å prestere bedre på trening og forbrenne mer, det er ikke uvanlig at en godt trent person kan forbrenne mer enn 2x så mye som en utrent person. I tillegg til dette kan den trente personen utføre enda en tilsvarende økt dagen etter mens den utrente kanskje har gangsperre i 1 uke. Alle må starte et sted og vi må tåle å spise mindre frem til formen blir bedre. Etter hvert som formen kommer seg kan du også spise mer.


NB! Hva du forbrenner i løpet av en økt varierer veldig, noen forbrenner knappe 100kcal mens andre over 1000kcal. Poenget er at man vil forbrenne mer på kortere tid og samtidig trenger mindre hvile om man kommer i god fysisk form.


Konklusjon: Glad i mat? Kom i deg i god form så kan du spise mer uten å legge på deg.


På easylife jobber vi med både kosthold og trening. Du spiser lite i starten og trener lett, etterhvert som du spiser mer og kommer i bedre form øker vi intensiteten på treningen din. Vi gjør alt i ditt eget tempo. Høres interessant ut?


Sjekk ut vårt easylife livsstilskurs eller vårt treningskurs GameChanger.

Vi booker gjerne et infomøte før du eventuelt blir med på en av gruppene.

3 visninger0 kommentarer